Kapcsolat

Baranya Vármegyei
Fejlesztési Ügynökség

kapcsolat és elérhetőségei
Invest In Baranya Többről szól

Miért éppen Baranya?

Befektetés ösztönzés

Ügynökségünk

Ütemterv szerint halad a Mohácsi Duna-híd és a kapcsolódó úthálózat fejlesztése

Ön jelenleg itt van: Invest In Baranya>Blog>Hírek>Ütemterv szerint halad a Mohácsi Duna-híd és a kapcsolódó úthálózat fejlesztése
Facebook
X
LinkedIn

A tervezett ütemben halad Magyarország egyik legjelentősebb közútfejlesztési beruházása, hazánk egyik leghosszabb hídja, a Mohácsi Duna-híd és a kapcsolódó úthálózat fejlesztése.

A szaktárca tájékoztatása szerint a Duna mohácsi oldalán zajló útépítéseknél a főpályán még idén közel hetven százalékos készültségi szintre ér a burkolatépítés, az alföldi oldalon közel 10 kilométeren végeznek töltésalapozási munkákat.

A beruházás az érintett régiók és települések elérhetősége szempontjából stratégiai jelentőségű: a Mohács környéki területek közvetlen bekötésével az ország 2-szer 2 sávos közúthálózatába, valamint egy új dunai átjárhatóság biztosításával nagyban javul a térség megközelíthetősége.

Az ÉKM közleményében kifejti: a beruházás első szakaszán, a Duna alföldi oldalán az 51. számú főúttól kiindulva új nyomvonalon, egybefüggően 19,5 kilométer hosszban 2-szer 2 sávos főút épül Újmohácsig.

Idén várhatóan befejeződnek az épületbontások, a fakivágások, a lőszermentesítések és a régészeti feltárások, valamint megközelítőleg 10 kilométere zajlanak majd töltésalapozási és töltésépítési munkák.

A beruházás második szakasza, a 756 méter hosszú, három részből álló Mohácsi Duna-híd építése is a tervezett ütemben zajlik. Júniusban megkezdődött a mederpillér építéséhez szükséges kéregelem előszerelése, és zajlik a három részből álló híd főtartóinak, pályatábláinak és ívelemeinek, továbbá a segédszerkezetek (acél csőcölöpök, tolójármok és ívszerelő állványok) gyártása és a tolópad fejlesztése. A hidat részenként a két parton építik meg, majd az elkészült elemeket egy speciális technikával a helyükre tolják a Duna felett.

Még nyáron mindkét parton megkezdődik az első keresztmetszet acél hídelemeinek szerelése, valamint az árvízvédelmi töltés megerősítése a balparton, illetve a leterhelő töltés helyén a 4. támasz, vagyis a mohácsi oldali hídfő szerkezeti cölöpözése. Tervezetten ősszel a cölöpök visszavésése után megkezdődik a felmenő fal építése, valamint a híd acélszerkezetének szerelése, és a Dunában megjelennek a 3. támasz, a mederpillér elemei.

A közleményben jelezték, hogy gőzerővel zajlanak a munkálatok a mohácsi oldalon, a beruházás harmadik szakaszán is, ahol a Duna-hídtól egybefüggően 8,5 kilométer hosszban épül 2-szer 2 sávos országos közút az M6-os autópályáig. Ezen a területen a régészeti feltárások, az épületbontások, a fakivágások és a lőszermentesítések már befejeződtek. A kivitelezés töltésalapozási, talajstabilizációs, vízépítési és közmű-kiváltási munkákkal folytatódik.

Az 56-57. számú főutak csomópontja és az M6-os autópálya között az elkövetkező időszakban megkezdődnek a burkolatépítések, év végére a 2- szer 2 sávos főpályán az új burkolat várhatóan eléri a 70 százalékos készültségi szintet.

Forrás: Építési és Közlekedési Minisztérium

Facebook
X
LinkedIn

Értesüljön legfrissebb híreinkről

Baranya Vármegyét érintő legfrissebb híreink és információink fókuszában a tervezett, a megvalósítás és kivitelezés alatt alló, valamint a megvalósult befektetések és projektek állnak. Mindemellett az Invest In Baranya működésével kapcsolatos információkről is értesülhet.

Ha kérdése lenne, írjon nekünk!

Űrlapunk segítségével elküldheti fejlesztési elképzeléseit, vagy információt kérhet, hogy ügynökségünk miben tud segíteni beruházása megvalósításában.