Kapcsolat

Baranya Vármegyei
Fejlesztési Ügynökség

kapcsolat és elérhetőségei
Invest In Baranya Többről szól

Miért éppen Baranya?

Befektetés ösztönzés

Ügynökségünk

Nyugat-Baranya befektetési lehetőségei

Ön jelenleg itt van: Invest In Baranya>Blog>Fejlődés>Nyugat-Baranya befektetési lehetőségei
Facebook
X
LinkedIn

Nyugat-Baranya – Szigetvár, Siklós, Harkány, Sellye, Drávaszabolcs és környéke – a határ menti fekvés, a Pécs közelsége és a rugalmas önkormányzati együttműködések miatt ma az egyik legjobb költség-/hozzáférés arányt kínálja a Dunántúlon. A térség szállítási kitettségét rövid távon a 6-os és az 58-as főutak adják; középtávon érdemi ugrást hoz az M60 gyorsforgalmi út Pécs–Szigetvár irányú folytatásának előkészítése, majd Barcs felé történő kivezetése a horvát határig – a tervezés és előkészítés kormányzati projektelemként fut, a Pécs–Szigetvár szakasz a bővítés első üteme lehet.

A mobilitási térkép a következő években tovább javul: napirenden van a Pécs–Szigetvár 2×2 sávos kapcsolat előkészítése, a Pécs–Kaposvár gyorsforgalmi tengely tervezése a 67-es főút felől, valamint egy új, városi elkerülést is adó, 7 km-es, 2×2 sávos kelet–nyugati átjáró Pécsen – ezek együttesen csökkentik a „last-mile” időt és kiegyenlítik a csúcsidős kockázatokat a nyugat-baranyai feladási pontoknál.

Szigetvár: kész terület kínálatra, élelmiszer- és fémipari betelepülésre

A szigetvári ipari területek (6-os főúti kijárat, vasúti kapcsolat) logikusan illeszkednek élelmiszer-feldolgozó, gép- és fémmegmunkáló, csomagolóipari projektekhez. A város stratégiai dokumentumai iparterületi infrastruktúra-fejlesztésre és ipari park-funkciók erősítésére készülnek, ami gyors indítást és alacsony belépési CAPEX-et tesz lehetővé. A tervezett M60-bővítés itt különösen értéknövelő (kapu Somogy és a horvát piacok felé).

Siklós–Harkány: egészségturizmus + könnyűipar, logisztikai ráhordással

Az 58-as főúti tengelyen (Pécs–Harkány–Drávaszabolcs határ) működő szolgáltatási és kereskedelmi övezet ideális back-office, e-kereskedelmi „last-mile” és hűtött raktári bázisoknak. Harkány gyógyturisztikai kereslete magas kihasználtságot kínál egész évben, míg Siklós iparterületei könnyűipari és bútorgyártó bővítésekhez alkalmasak. A Drávaszabolcsnál működő határátkelő közvetlen kapcsolatot ad Eszék és Zágráb felé.

Sellye–Ormánság: agrár- és faipari feldolgozás, megújuló energiás modellek

A Dráva-mente nyersanyag- és terménybázisa (gabona, olajos magvak, gyümölcs, erdőgazdálkodás) Sellye gravitációs körzetében rövid ellátási láncokra építhető. Itt a gazdaságos telekárak és a meglévő kézműves- és szerelőipari kapacitások kedveznek malom-, sütő-, konzerv-, fafeldolgozó és pelletáló beruházásoknak, napelem-tetőparkokkal és hőszivattyús hűtés-fűtéssel kombinálva az alacsony üzemeltetési költség (TCO) érdekében.

Bicsérd–Szentlőrinc tengely: Pécs kapujában, új ipari mag kialakulóban

A 6-os főút menti bicsérdi ipari park környezetében több, Pécshez közel eső, de nyugat felé nyitott helyszín skálázható – a „Pécs nyugat” irányú közlekedésfejlesztések itt multiplikátor-hatásúak (ráhordás M60-ra, gyors bekapcsolódás a 6-osra). A parkfejlesztések célzottan regionális beszállítói és innovációs projekteket terveznek fogadni.

Villány–Beremend pereme Nyugat-Baranya felől: bor-/kőipari háttér + szolgáltatás

Bár közigazgatásilag a megye déli-délkeleti része, a nyugat-baranyai lakossági és szolgáltatói bázis természetes munkaerő- és beszállítói tartalék a villányi bor- és a beremendi építőanyag-iparhoz kapcsolódó logisztikai, csomagolási, gépkarbantartási és karrier-átképzési projektekben. A várható gyorsforgalmi fejlesztések ezt a kapcsolódást is gyorsítják.

Határkapcsolatok és útvonal-diverzifikáció

A Drávaszabolcs–(HR) határátkelő 58-as főúti elérése a nyugat-baranyai telephelyek számára rövid, előre tervezhető exportútvonalat jelent az adriai kikötők felé (Eszék–Zágráb tranzit). Az 58-as főút lokális beavatkozásai (átjárók, elkerülők) folyamatosan napirenden vannak, az önkormányzatok aktívan képviselik a minőségi beavatkozások szükségességét – ez logisztikai kockázatcsökkentés a napi működésben.

Mit jelent mindez a beruházási döntésnél?

  • Gyorsuló elérhetőség: a Pécs–Szigetvár M60-szakasz előkészítése és a Kaposvár-tengely tervezése középtávon 10–25%-os időnyereséget hozhat a regionális kiszállításban – különösen a 6-os és 67-es kapcsolati pontoknál.
  • Értéknövelő telephelyek: a főúti és jövőbeli gyorsforgalmi csomópontok közelében lévő iparterületek (Szigetvár, Bicsérd, Siklós környezete) várhatóan felülteljesítik a hozamelvárást a következő fejlesztési ciklusban.
  • Export-kapu az Adriára: az 58-as és a Drávaszabolcs határátkelő kombinációja stabil horvát kapcsolatot ad, amelyet a tervezett M60-hosszabbítás déli/leágazó útvonalai tovább erősítenek.

Összegzés: Nyugat-Baranya ma kész kapacitást, költséghatékony munkaerőt és gyorsuló infrastruktúrát kínál. Azok a cégek, amelyek rövid beágyazódási idővel, de növekedési térrel keresnek termelési vagy szolgáltatási bázist a Balkán-kapu közelében, Szigetvár–Siklós–Harkány háromszögében, illetve a 6-os főút Pécs-nyugati peremén találják meg a legjobb belépési pontokat – a következő gyorsforgalmi fejlesztési hullám előtt pozíciót foglalva.

Megjegyzés: a fenti közúti fejlesztések bejelentett/tervezési fázisú projektek. A konkrét ütemezés és műszaki tartalom a további előkészítési és engedélyezési lépések függvénye.

Facebook
X
LinkedIn

Értesüljön legfrissebb híreinkről

Baranya Vármegyét érintő legfrissebb híreink és információink fókuszában a tervezett, a megvalósítás és kivitelezés alatt alló, valamint a megvalósult befektetések és projektek állnak. Mindemellett az Invest In Baranya működésével kapcsolatos információkről is értesülhet.

Ha kérdése lenne, írjon nekünk!

Űrlapunk segítségével elküldheti fejlesztési elképzeléseit, vagy információt kérhet, hogy ügynökségünk miben tud segíteni beruházása megvalósításában.

Ne maradj le a legfrissebb információkról!

Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön a legfrissebb hírekről és a soron következő programokról.