Kapcsolat

Baranya Vármegyei
Fejlesztési Ügynökség

kapcsolat és elérhetőségei
Invest In Baranya Többről szól

Miért éppen Baranya?

Befektetés ösztönzés

Ügynökségünk

Közlekedési adatok

Közlekedés és logisztika

Baranya vármegye megye földrajzi helyzetét a hegyek és a folyók határozzák meg.

Keletről a Duna, délről a Dráva határolja, területét pedig a Mecsek és a Villányi-hegység nyugat-keleti irányú vonulatai szabdalják fel. A hegyek determinálják a közlekedési útvonalakat, amelyek a magaslatokat kikerülve épültek.

M6 autópálya és M60 gyorsforgalmi út

Közúton logisztikai szempontból legfontosabbak az M6-os és az M60-as gyorsforgalmi utak.

Ezeken a megyeszékhely és a főváros között 222 km a távolság. Valamivel rövidebb, nagyjából 200 km az út, ha az autópálya helyett a 6-os számú főútvonalra esik a választás. A megye nyugati és északi része szempontjából releváns kapcsolódási pont a gyorsforgalmi úthálózatra a Szigetvárról induló és Kaposvártól 2×2 sávos 67-es út.

A közeljövő tervei között szerepel a gyorsforgalmi hálózat bővítése. Az M6-os Bóly és országhatár közötti szakaszával 2025-től közvetlen gyorsforgalmi összeköttetés jöhet létre Horvátországgal. Ugyanezt a célt szolgálja az M60-as továbbépítése Pécstől Szigetvár, majd Barcs irányában. Az első lépés a tervek elkészítése, amihez a források rendelkezésre állnak.

A távlati tervek között szerepel egy további jelentős útépítési beruházás: a 67-es Kaposvártól délre eső, Szigetvárig tartó szakaszának gyorsforgalmivá alakítása.

Baranya vármegye folyói, a Duna és a Dráva

A megyét két oldalról folyók határolják, amelyek közúti közlekedési szempontjából nehézséget jelentenek, ugyanakkor lehetőséget kínálnak folyami szállítására.

A Dunán Baranyában egyelőre nincsen híd, átkelni Bajánál vagy a mohácsi komppal lehet. A mohácsi híd építésé megkezdődött, várhatóan 2028-ban kerül átadásra.

A Dráván magyar területen – pontosabban a határon – egyetlen átkelési lehetőség van: a Drávaszabolcs és Alsómiholjác közötti híd. Ettől keletre még további két határátkelőt használhat a közúti forgalom: Beremend és Petárda, valamint Udvar és Főherceglak között.

A folyami szállítás kapuja a mohácsi kikötő, ami az EU egyetlen folyami határkikötője. A közeljövő tervei között jelentős fejlesztése szerepel.

Tudunk Önnek Segíteni?

A vármegyei befektetésösztönzési koordináció fő célja az, hogy egyablakos segítséget nyújtsunk a vállalkozások és beruházók számára.

Segítünk az ingatlanok és telephelyek keresésében, a helyi szabályozások és engedélyek kezelésében, valamint a partnerségi lehetőségek megtalálásában a vármegyében.

Hazai és nemzetközi vasúthálózat

Baranya vármegye vasúthálózata átlagos sűrűségű.

A legfontosabb a Budapestet Péccsel összekötő 40-es számú villamosított fővonal, amelyen két óránként közlekednek az InterCity járatok.

A nemzetközi vasúti forgalom a Magyarbóly és Pélmonostor közötti átkelési ponton zajlik, a szerelvények átszállással ugyan, de összekapcsolják Pécset Eszékkel.

Pécs-Pogány repülőtér

Összeköttetés szinte bármely európai célállomással.

A Pécs-Pogány repülőtéren keresztül – maximum 46 tonnás gépekkel – közvetlen légi összeköttetést lehet teremteni szinte bármely európai célállomással.

Ha kérdése lenne, írjon nekünk!

Űrlapunk segítségével elküldheti fejlesztési elképzeléseit, vagy információt kérhet, hogy ügynökségünk miben tud segíteni beruházása megvalósításában.